tirsdag 24. februar 2009

Jason Mraz med I'm yours!


Jason Mraz

I’m yours!

Well you dawned on me and you bet I felt itI tried to be chill but you're so hot that I meltedI fell right through the cracks, and now I'm trying to get back


Before the cool done run out, I'll be giving it my bestestAnd nothing's going to stop me but divine interventionI reckon it's again my turn to win some or learn some


But I won't hesitate no more, no more

It cannot wait, I'm yours


Well open up your mind and see like me

Open up your plans and damn you're free

Look into your heart and you'll find love love love love


Listen to the music of the moment people, dance and sing

We're just one big familyAnd it's our

God-forsaken right to be loved loved loved loved loved


So I won't hesitate no more, no moreIt cannot wait, I'm sure

There's no need to complicate, our time is short

This is our fate, I'm yours


D-d-do do you, but do you, d-d-do

But do you want to come on

Scooch on over closer dear

And I will nibble your ear


I've been spending way too long checking my tongue in the mirror

And bending over backwards just to try to see it clearer

But my breath fogged up the glass

And so I drew a new face and I laughed


I guess what I be saying is there ain't no better reason

To rid yourself of vanities and just go with the seasons

It's what we aim to do, our name is our virtue


But I won't hesitate no more, no more

It cannot wait, I'm yours


Come on and open up your mind and see like me

(I won't hesitate)

Open up your plans and damn you're free

(No more, no more)

Look into your heart and you'll find that the sky is yours

(It cannot wait, I'm sure)


So please don't, there's no need

(There's no need to complicate)

There's no need to complicate

(Our time is short)


'Cause our time is short

(This is our fate)

This is, this is, this is our fate

I'm yours

Oh, I'm yours

Oh, I'm yours

Oh, whoa, baby you believe I'm yours

You best believe, best believe I'm yours


Jeg har valgt å skrive ett blogginnlegg om sangen ”I’m yours” som er skrevet av Jason Mraz. Grunnen til at jeg har valgt akkurat denne sangen er fordi jeg synes den er veldig fin, og den gjør at jeg blir i godt humør når jeg hører på den. Det er en sang jeg ikke blir lei av, selv om jeg hører den om og om igjen.
Teksten er en kjærlighets sang, og Jason Mraz synger om at det bare er en person for han. Det er en veldig fin stemning i teksten, og jeg synes det er en veldig koselig tekst. Melodien er fengende, og det er en typisk ”happy song”.
Teksten gir ikke noe særlig inntrykk for bestemte holdninger eller verdisyn, og du trenger ikke ha noen forkunnskaper for å forstå denne teksten.
Han bruker en del forskjellige språklige virkemidler i denne teksten, som blant annet gjentakelse, språklige bilder og rim. Her er noen eksempler fra teksten:
- I fell right through the cracks, and now I'm trying to get back
- Listen to the music of the moment people, dance and singWe're just one big family
- Look into your heart and you'll find love love love love
Melodien og teksten spiller en stor rolle sammen. Hvis vi hadde manglet enten teksten eller melodien ville vi fått et helt annet inntrykk av sangen, og ikke den samme følelsen.
Jeg synes ikke at teksten rommer noen form for direkte eller indirekte samfunnskritikk i det hele tatt. Dette er en sang om kjærlighet.

Her kan dere se en video av Jasom Mraz når han synger I’m yours, og dere kan også se forskjellige bilder. Det var også her jeg fant bildet jeg har valgt:
http://www.jango.com/music/Jason+Mraz?l=0

Ingen kommentarer: