torsdag 12. februar 2009

Digital fortelling


Vi fikk i oppgave å skrive en digital fortelling. Jeg synes dette var en veldig morsom oppgave, og det var gøy å gjøre noe annet enn vi pleier. Vi delte oss i grupper på tre og tre, og begynte å skrive historien vår. Vår gruppe bestemte oss for å skrive en fortelling om vennskap. Den handler om en liten gutt som mister hunden sin. Dette tar han veldig tungt for denne hunden var hans beste venn. Han rømmer inn i skogen hvor han møter en liten jente på sin egen alder. Det ender med at de blir gode venner, og venner for livet. Det eneste problemet vår gruppe møtte var å finne bilder som passet inn i fortellingen, og det endte med at vi brukte paint en del. Det ble også litt knapt med tid, men jeg er veldig fornøyd med resultatet.
Jeg synes det var veldig mange bra digitale fortellinger, og det var også et variert utvalg av temaer. Det var både alvorlige og morsomme temaer. Det virker som alle gruppene jobbet veldig bra med oppgaven, og det ble derfor veldig bra resultater. Det er vanskelig å velge ut akkurat en fortelling som var best, for jeg synes alle var veldig bra.
Jeg håper vi kan gjøre noe liknende som dette, for jeg synes dette var en veldig morsom oppgave :)

Her fant jeg bildet jeg har valgt:
http://images.gfx.no/508/508143/NEWS-16702-27db01555400b736d84fa84865f9fc7e.jpg

Ingen kommentarer: